Keynotes

Welke keynotesprekers maken op de SURF Onderwijsdagen 2018 hun opwachting?

Maurits Berger - Visuele en online technologie in het onderwijs

Lauren Herckis

Dinsdag 6 november, 10.00 - 10.40 uur

Maurits Berger biedt ons een inkijkje in de keuken van een docent die van krijtbordleraar geworden is tot een van de pioniers in Nederland op het gebied van online learning. Hij vertelt over de ervaringen en inzichten die hij in de afgelopen jaren heeft opgedaan met visuele en online technologie. Zijn boodschap: niet fixeren op problemen, maar kijken naar mogelijkheden en openstaan voor het onverwachte.

Lauren Herckis - Onderwijstechnologie, campuscultuur en obstakels voor innovatie

Lauren Herckis

Dinsdag 6 november, 16.00 - 16.40 uur

Lauren Herckis doet onderzoek naar de uitdagingen van het doorvoeren van onderwijsveranderingen in het hoger onderwijs. In deze keynote gaat ze in op de bedreigingen en de kansen voor succesvolle implementatie van onderwijsmiddelen en -activiteiten op de campus. Ze laat zien welke implicaties die kansen en bedreigingen hebben op de onderwijspraktijk, voor studenten en voor het beleid.

Lauren Herckis is als antropoloog verbonden aan de Carnegie Mellon University (Pittsburgh, VS). Ze is gespecialiseerd in organisatorische kansen en bedreigingen voor het gebruik van innovatieve tools en toepassingen in het hoger onderwijs.

Deze keynote is in het Engels.

Deborah Nas - Disruptieve technologieën in het onderwijs

Deborah Nas

Woensdag 7 november, 10.00 - 10.40 uur

Digitale innovaties veranderen de manier waarop we leren en onderwijzen radicaal. Professor en ondernemer Deborah Nas verkent de toekomst en illustreert aan de hand van inspirerende voorbeelden uit binnen- en buitenland de technologietrends die de onderwijssector gaan transformeren.

Deborah Nas is ondernemer en helpt al ruim 20 jaar vele organisaties met innovatie. Daarnaast is ze deeltijdprofessor Strategic Design for Technology-based Innovation bij de opleiding Industrieel Ontwerpen aan de TU Delft. Ze heeft uit de eerste hand ervaring met nieuwe lesmethodes en is actief betrokken bij het vormgeven van de nieuwe bacheloropleiding en nieuwe vakken.

Peter Joosten - Biohacking & de toekomst van het onderwijs

Peter Joosten

Woensdag 7 november, 16.00 - 16.40 uur

Big data, learning analytics, kunstmatige intelligentie, blockchain, biohacking: de technologische ontwikkelingen gaan razendsnel. Welke impact hebben die ontwikkelingen op het onderwijs zoals we dat nu kennen? Moet je daar als onderwijsinstelling nu al iets mee? Hoe kun je ze nu al gebruiken? Wat zijn de risico’s en de gevaren van deze ontwikkelingen? Hoe verandert technologie het vak van leraar? Veranderen de scholieren en studenten ook? Peter Joosten schijnt zijn licht op deze en meer vragen.

Peter Joosten is biohacker, menselijk proefkonijn en DIY-futurist. Op zijn blog Project Leven verkent hij wat optimaal leven is én onderzoekt hij de impact van technologische trends: op de mens, het onderwijs en de maatschappij.

 

Laatste wijziging op 22 okt 2018